Food Bloggers Conference 2014 – “o radiografie”

O radiografie incompleta, deoarece perioada inchiderii anului calendaristic este foarte solicitanta, n-am timp sa editez poze si sa lipesc atatea link-uri cate sunt necesare pentru un articol complet. Radiografii detaliate ale evenimentului, puncte de vedere cu care sunt de acord, gasiti pe blogurile gourmet: Laura Laurentiu si Savori Urbane. Am scris mult, dar nu atotcuprinzator cum ati crede.

Ar fi trebuit sa se scrie mult in media despre Food Bloggers Conference,
Food Bloggers Conference 2014
eveniment organizat de Evensys si Cristian Manafu (Managing Partner), impreuna cu sponsorii: Lidl,
Food Bloggers Conference 2014
(acum ma oftic, n-am gustat nimic, doar am baut doua cafele la bufetul lor)
Food Bloggers Conference 2014
Staropramen, Nikon, Napolact, Floriol si cina oferita de Restaurantul cu specific turcesc “Divan”, deoarece este primul eveniment local dedicat blogging-ului culinar.
Ma straduiesc curand sa public o pagina separata, un fel de recenzie a restaurantului Divan pentru ca sunt multe de spus si s-ar lungi prea mult acest articol.
Prietenii vor vrea sa afle ce rost a avut participarea mea la aceasta Conferinta si pe cine am intalnit. Pentru ei punctez scurt programul, treaba plictisitoare (sau nu?) peste care pot trece aceia dintre voi care ati fost acolo, puteti sari direct la punctul meu de vedere de dupa.

PROGRAM CONFERINTA:
26 noiembrie 2014, la Crowne Plaza Hotel, Bucuresti.

ORGANIZATOR: Evensys, unul dintre organizatorii de evenimente din Bucuresti, care are la activ o serie de conferinte adresate blogosferei locale (Webstock, Digital Divas, Social Media for Parents) si
Cristian Manafu in calitate de Managing Partner si Initiator Food Bloggers Conference.

SCOP: ocazie de a-i intalni pe unii dintre bloggerii cunoscuti din zona culinar si pe alti cativa specialistii in comunicare de la care am retinut continutul urmatoarelor subiecte.

SUBIECTE: strategii de succes, networking, tendinte si oportunitati, diverse informatii tehnice si idei pe care pot sa le aplic pe viitor. Trecerea in revista pentru incepatorii care erau prezenti in sala, a instrumentelor de promovare, tehnicilor de styling photography, de atragere a vizitatorilor pe blog, de crestere a audientei si a vizibilitatii in mediul online. Personal, as fi vrut sa aflu alte informatii decat cele deja stiute navigand simplu pe internet, noutati de la specialistii in fotografie, Facebook si Google.

VORBITORI: Adrian Hadean (Blogger & Realizator TV), Florin Itu (Blogger, Crazy Mother Cooker) , Radu Dumitrescu (Fotograf culinar, Grey Wolf Studios), Larisa Petrini (Managing Partner, Saatchi & Saatchi), Cristina Mazilu (Publisher, BBC Good Food Romania & Blogger, mazilique.ro), Ana Sipciu (Industry Manager, Google), Ana Naie (Blogger, EasyPeasy.ro), Monica Rosu (Blogger, Foodiefamily.ro), Alexandru Negrea (Head of Facebook Department, Spada), Codruta Popa (Blogger, Codruldepaine.ro), Marius Tudosiei (Owner, Bacania Veche), Madalin Simion (Blogger, Wine and Knives), Andreea Craciun (Blogger, Andie.ro), Cristian Manafu (Managing Partner, Evensys).

AGENDA ZILEI
SESIUNEA 1, BLOG TALK
SESIUNEA 2, BLOG KNOW HOW
SESIUNEA 3, BLOG HEROES
OFFICIAL PARTY la restaurantul otoman Divan (Calea Floreasca nr. 111-113, Bucuresti).

M-am aflat pentru o zi intr-un spatiu al intalnirii si prieteniei, m-am bucurat de cordialitate, deopotriva din partea organizatorilor si a bloggerilor.

Am retinut urmatoarele: a fi “blogger culinar”, nu este o calificare musai dependenta de profesiunea pe care o ai, dar, ca in oricare alt domeniu, simti deosebirea cand unul alcatuieste lucruri cu pasiune ca amator, si altfel stau lucrurile cand in spatele acelui blog se afla unul care, in plus, are scoala in gastronomie. Nu este vorba de superior si inferior, ci de acumulari solide la cei cu studii, profesionalism, in concluzie, lipsa diletantismului. Performerii isi aroga mai des decat amatorii competente, pe buna dreptate, dar blogging-ul culinar ar fi doar o activitate corecta d.p.d.v. profesional, insa aproximativa daca o analizez ca intreg. De mai bine de un an de cand fac blogging la categoria amatori, am cunoscut virtual bloggeri “profesional” plafonati, limitati la dexteritati de nisa doar corecte tehnic, dupa cum am cunoscut “amatori” cu un apetit impresionant in a adauga unei largi deschideri in studiul autodidact, sare si piper printr-o fotografie care m-a uimit prin compozitie si redare, sau o poveste pe care am tinut-o minte, sau care macar mi-a inveselit ziua.

M-am bucurat sa constat ca toti vorbitorii n-au avut pretentia ca sunt niste experti veniti acolo doar ca sa dea lectii de eficienta in a trage foloase de pe urma blogului, sa arate ei autoritar calea cea dreapta, inchistati intr-un dispozitiv dogmatic, ci au expus exemplificand cu traseul lor, cativa tranzitand de la blog, la afacere. A propos de afacere, onorata am fost sa pot schimba la Divan cateva vorbe cu Marius Tudosiei, cine n-a auzit de a lui “Bacania Veche”? Multumesc pentru voucherul cu discount 25%, Marius!
Adi Hadean este un performer despre discursul caruia puteti afla detalii la el pe blog aici. Concis si la obiect nu numai in discurs, ci si in felul cum a raspuns intrebarior venite din public.
Pe YouTube gasiti discursurile tuturor vorbitorilor si moderarea Cristian Manafu pe care il descriu cu o expresie care ma distreaza la o prietena, ca este un tip fainoşag :), sper sa mai fie publica filmarea NetTV.

Suntem indreptatiti sa spunem ceea ce credem, daca o facem cu buna credinata, onest si lipsit de grosolanie in limbaj, ori atitudinea fata de orice, in general. Daca voi mai fi intrebata si in 2015 care este propunerea mea concreta pentru echipa care sa fie invitata sa vorbeasca, lista de invitati ar fi completata astfel:
Roman Gusti si Catalin Tepelin de la bucataras.ro care au iesit in lumea online in 2008 cu un blog culinar, sa nu uitam asta, si l-au adus azi in pozitia site-ului nr. 1 in traficul culinar online romanesc.

Laura Laurentiu din aceleasi motive, dar la nivel de blog. Am credinta ca, ascultand-o, mi-as nota o lista de masuri concrete pe care pot sa le iau ca sa progresez ca blogger. Stand de vorba cu ea si Oana in tihna la Divan, am putut constata ca are o experienta care pe alocuri te lasa cu gura cascata si am mai observat ca detine o competenta fara vedetisme.

– As propune profiluri noi in fotografie. Priviti portofoliul tanarului Dragos Asaftei si veti intelege de ce l-as invita pe el sa vorbeasca despre asta. Are timp pana la anul sa adauge in portofoliu si fotografia culinara, il vad ca pe unul care intelege orice in domeniul fotografiei. Sunt bloguri care afiseaza o fotografie uimitoare d.p.d.v. tehnic si compozitional, dar care m-au pierdut ca vizitator pentru ca toate pozele lor arata previzibil: la fel compozitional asezate si ca recuzita (spre exemplu o scandura antichizata si mereu aceeasi linie serpuita sau grupaj restrans de obiecte, poate corect asezate, conform dogmelor, dar care ma plictisesc de moarte. Ok, stiu prea bine ca pentru fotografie trebuie investit timp. Sunt adepta inregistrarilor mai rare, si de mai buna calitate. Am ajuns la aceasta intelepciune cu timpul, inceputurile mele sunt de-a dreptul hazlii, imi asum, dar fac parte din istoria blogului si le las inregistrate intocmai.

– Imi voi nota figuri radical noi in blogging-ul culinar, pe care o sa le mentionez la timpul potrivit, bloggeri care nu parasesc ideea ca pe primul plan trebuie sa stea o reteta corect comunicata si usor de parcurs, dar care aduc si o nota originala acelui blog. Apreciez pe cei care nu ma fac sa imi cheltuiesc din timpul meu pretios ca sa extrag lista cu ingrediente dintr-o poveste stufoasa. Nu in fiecare zi am timp de citit povesti, cui nu i-ar placea (?), din pacate, adesea sar direct la reteta atunci cand intru ca “ne-blogger”. Vreau sa pot nota rapid lista cu ingredientele si sa extrag cu usurinta pasii de la metoda prepararii, eventual numarotati si astfel usor de parcurs. Ceea ce ma face sa pierd timp, ma alunga de pe un blog, daca nu compenseaza cu altceva notabil dincolo de rutina, previzibil si supa reincalzita.

Blogging-ul culinar in Romania este in plina expansiune, are resurse vii, sunt versatile si astfel atragatoare pentru colosii din Food ai pietei din Romania. In acest context, nu imi permit eu, o biata furnicuţa cu şorţ, sa ma apuc sa mustruluiesc pe reprezentantii Facebook si Google, dar la urmatoarea conferinta, vreau sa vina cu vesti la auzul carora sa constat o stare de fapt intrematoare, pentru ca politica lor de azi este descurajanta pentru noi, cei care n-am apucat tehnica de afirmare “moca” si sa fim aratati lumii fara restrictii.
Degeaba acestia doi, te pun sa declari la crearea contului, daca esti afacere sau non-profit, pentru ca, daca la aniversarea anuala a blogului, spre exemplu, imi ofer un cadou Boost Post de 20 de lei, repede sare cu gura: “Ahaaaa! … te-am prins! Zici ca esti non-profit, lasa ca stim noi mai bine ca nimeni nu e nebun sa bage bani daca nu este afacere.” Nu, “mai, draga” Facebook, nu sunt afacere, dar sunt suficient de nebuna ca sa imi ofer acest cadou de ziua mea, nu-mi pune piedica ca sa cad, sa-mi rup nasul si astfel sa-mi scada dramatic creativitatea. Facebook si Google sa sustina activitatile creative, sa le creasca, pentru ca sigur vor deveni peste 1, 2 sau 3 ani afacere si atunci jumuliti-ne de pene, ca veti avea ce strange, nu doar tuleie.
Cu tot respectul, vreau sa le amintesc celor vechi in blogging, ca au o falsa parere atunci cand ne recomanda un continut mai bun, SEO nu tine numai de asta, ci mai mult de mijloacele tehnice vitrege si cu totul altele decat la vremea cand faceau ei pionierat in blogging-ul culinar.

La Divan, am stat la masa cu bucatarasii
Food Bloggers Conference 2014
si am cunoscut “in viu” :), in afara de Oana si Laura despre care deja am vorbit, pe Brindusa si Andreea Craciun,
Food Bloggers Conference 2014
Cristina Toth, in aceeasi poza sunt Codruta-in prim plan si Georgiana pe care n-am avut puterea sa o recunosc si rau imi pare. Am auzit ca ar fi fost prezenta si sora ei Iolanda pe care o stiam plecata din tara.
Food Bloggers Conference 2014
Cristina Mazilu, vesela si relaxata, nonconformista cum o stiti, mi-a permis sa o fotografiez printre hainele din garderoba :))),
Food Bloggers Conference 2014
pe Ela, prajiturica noastra din blogosfera, pe care iti vine sa o inghiti dintr-un singur hap,
Food Bloggers Conference 2014
Geanina, Medi, Nico, Dana, Ina, Costin Staicu, altii si altii … sa ma ierte ca nu ii mentionez, i-am recunoscut in multime, dar i-am pierdut tot in multime, asa ca nu am putut sa vin, sa ma prezint si sa ii salut.

Marii absenti pentru mine, si pe care voiam sa ii intalnesc, au fost Laura Adamache, Radu Popovici, Cristi Roman, Cristian Borod si surprinsa am fost ca sa aflu ca organizatorii au omis sa o invite pe Ioana Cocian care habar nu avea de aceasta conferinta, foarte ocupata fiind ea in viata reala cu nu stiu ce proiecte eco si n-a bagat de seama promovarea evenimentului, dar asta nu o coboara de pe piedestalul trafic.ro (nu este camp de batalie ca sa fac caz pt. cum oscileaza pe primul loc ba ea, ba Laura Laurentiu), pozitie deloc de neglijat, sper ca la anul sa o vad pe lista vorbitorilor.
M-as bucura sa aflu ca v-a fost de folos participarea sau simpla vizionare live pe Youtube, asa cum mi-a fost mie de folos!
Food Bloggers Conference 2014

Article Categories:
ARTICOLE BLOG

Comments

  • Desi ca si blogger culinar sunt micuta si relativ tanara, tare mi-ar fi placut sa merg si eu la conferinta. Mi-ar fi placut sa cunosc in viata reala oamenii din spatele blogurilor pe care le admiri si le vizitez in viata virtuala. Poate alta daca voi avea acest noroc 🙂 Deocamdata m-am multumit a vedea inregistrarile conferintei pe net. E bun si asa decat deloc 🙂
    Mi-a placut mult prezentarea ta de aici, Didi. Cred ca ai spus lucrurilor pe nume. Cel putin in ce priveste partea cu parerea falsa pe care o au unii bloggeri culinari vechi atunci cand ne recomanda un continut mai bun. Da, SEO nu tine numai de asta, ci mai mult de mijloacele tehnice vitrege si MAI ALES cu totul altele decat la vremea cand faceau ei pionierat in blogging-ul culinar.
    Lumea asta virtuala s-a schimbat mult si se schimba in continuare iar nu trebuie sa incercam sa ne adaptam acestor schimbari si sa gasim solutii pentru a promova site-ul. Un blog culinar inseamna multe, foarte multe, de la ingrediente bine alese si sanatoase, la o fotografie reusita, de la munca pentru a realiza produsul finit la intretinerea si promovarea unui site. Si mai ales a unui pe domeniu propriu. Ei dar sunt multe de discutat….
    Ma bucur pentru tine ca ai fost la acesta conferinta si ai cunoscut oamenii minunati, ca ai avut ocazia sa petreci cateva ore in compania lor.
    Succes pe mai departe, Didi, in tot ceea ce faci!

    Claudia 14/12/2014 16:23 Reply
    • Claudia, scuze, intrase in spamuri comentariul tau frumos. Intrutotul de acord cu tine sunt. Intr-o zi ne vom cunoaste si altfel decat virtual, timpul zboara repede-repede si urmatoarea conferinta iute va veni. Iti multumesc pentru ca ai citit si comentat.

      Food Design 15/12/2014 18:21 Reply
  • Felicitari pentru articol, Didi, eu ma bucur mult ca te-am cunoscut.   Multumesc pentru nominalizare, ma flateaza faptul ca m-ai clasificat la competente :)). Nu stiu in ce masura e chiar asa, pentru ca bloggingul e un joc frumos, dar ale carui reguli se schimba aproape in fiecare zi. 🙂

    Laura Laurentiu 15/12/2014 9:13 Reply
    • Bucuria este de partea mea. 🙂 Laura, scriu asa cum cred, adesea raman pe ganduri sa nu sune altfel decat pot sa spun prin cuvinte, fara intonatia vocii si mimica fetei care nuanteaza o conversatie. De buna-credinta te-am nominalizat, pana si acum am mai invatat ceva, ai exprimat foarte frumos: “bloggingul e un joc frumos, dar ale carui reguli se schimba aproape in fiecare zi. ” Iti multumesc pentru timpul cheltuit pe aici pe la mine si pentru comentariul care ma onoreaza. 🙂

      Food Design 15/12/2014 18:11 Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Don't Miss! random posts ..